Skip to content

برگزاری جلسه مشاور طرح جامع و تفصیلی شهری با حضور مسئولین شهر

نگاشته شده در تاریخ 09/09/1401
ساعت 11:47
در دسته (های) اخبار

برگزاری جلسه مشاور طرح جامع و تفصیلی شهری با حضور مسئولین شهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری جهرم، جلسه مشاور طرح جامع و تفصیلی شهری با حضور مهندس بهمنی سرپرست شهرداری جهرم، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مدبر نماینده ولی فقیه و امام جمعه جهرم، دکتر رضایی رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم شریف جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، مهندس شعبانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم، اعضای شورای اسلامی شهر جهرم، دکتر عباسی مشاور طرح جامع و طرح تفصیلی و همچنین معاونین و پرسنل شهرداری جهرم برگزار گردید.

مهندس بهمنی سرپرست شهرداری جهرم، با اشاره به نگاه ویژه طرح جامع شهر جهرم با هدف احداث و ایجاد کلان شهر جهرم به عنوان شهر توریستی – درمانی گفت:

با توجه به حضور دکتر رضایی در راس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و حمایت‌های ایشان از مجموعه شهرداری می‌توانیم طرح جامع شهر و طرح تفصیلی را با هم دنبال کنیم.

مشکلاتی که در مسیر ما وجود دارد عدم نقشه پایه، عدم اعتبار و همچنین مغایرت‌های زیادی‌ست که هم اکنون در طرح‌ جامع گذشته وجود دارد که بایستی این مغایرت‌ها به حداقل برسد.

خوشبختانه مطالعات بر روی شهر جهرم کلید خورده و در حال انجام می‌باشد که بتوانیم طرح جامع شهری را نسبت به موقعیت جغرافیایی و فرهنگ شهر جهرم پیاده سازی‌کنیم.

در طرح جامع شهری و طرح تفصیلی باید مواردی از قبیل: طرح ترافیکی شهر، دفع آب‌های سطحی، استفاده از اراضی درون محدوده قانونی، جلوگیری از پراکندگی جمعیت، اصلاح مغایرت‌های موجود، بررسی کمربندی‌های شهر جهرم، اصلاح ضوابط شهرسازی و ساخت و ساز، ایجاد شبکه معابر مناسب و استاندارد، بررسی پهنه‌بندی‌ها و جانمایی سایت دفن زباله، جانمایی سایت صادرات میوه و تره‌بار، جانمایی سایت صنایع مزاحم، جانمایی کشتارگاه دام، جانمایی نمایشگاه دائمی، ترمینال مسافربری و … دیده شود.