Skip to content

طرح شناسایی و ساماندهی کودکان کار

نگاشته شده در تاریخ 10/01/1403
ساعت 09:44
در دسته (های) اخبار

💠 بنابر درخواست شهروندان؛
طرح شناسایی و ساماندهی کودکان کار و خیابان در دستور کار شهرداری جهرم قرار گرفت

🔹ابوذر اکوان معاون خدمات شهری شهرداری جهرم از شناسایی و ساماندهی کودکان کار و خیابان در شهر جهرم خبر داد و افزود: این طرح بنابر درخواست های شهروندان و در راستای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فضای بصری در دستور کار شهرداری جهرم قرار گرفته است.

🔹وی گفت: مردم از صحنه ناخوشایند مراجعه کودکان سر چهارراه به ماشین های آنها و زدن روی شیشه و یا بعضاً بی احترامی کردن به آنها، ناراحتند.

🔹اکوان با اشاره به اینکه اکثر کودکان کار و خیابانی اتباع هستند از همشهریان درخواست کرد از پرداخت پول به این کودکان خودداری کنند چراکه این سرمایه در جیب بچه ها نمی رود و حتی اگر بخشی به جیبشان برود باعث می شود دائما در خیابان و در معرض آسیب باشند و آینده‌ای برای خود متصور نباشند و کرامتشان حفظ نشود و از نظر روحی روانی خود شهروندان هم آسیب ببینند.

🔹حمایت از خانواده و فراهم کردن کمپ‌های نگهداری و مهارت‌آموزی کودکان از جمله موضوعات مهمی است که می تواند به این کودکان کمک کند.

🔹پدیده کودکان کار یا خیابانی واقعیت انکار ناپذیر جامعه که سالهاست به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و باید با چاره اندیشی دستگاه های مسئول بتوان آنرا کاهش داده و کنترل کرد.

🔻اخبار خدماتی، اجرایی، فرهنگی درحوزه (روابط عمومی ) شهرداری جهرم را در صفحات و پیام‌رسان‌های زیر دنبال کنید.
سایت 👇
www.jahrom.ir
ایتا👇
https://eitaa.com/shahrdarijahrom
سروش 👇
splus.ir/shahrdarijahrom
اینستاگرام👇
http://www.instagram.com/jahrommunicipality