Skip to content

جلسه تدوین برنامه عملیاتی اقدام مشترک بازآفرینی با اهداف ارتقا کیفیت زندگی و افزایش زیست پذیری

نگاشته شده در تاریخ 25/10/1401
ساعت 09:24
در دسته (های) اخبار, بهسازی ونوسازی

جلسه تدوین برنامه عملیاتی اقدام مشترک بازآفرینی با اهداف ارتقا کیفیت زندگی و افزایش زیست پذیری

🔹به‌گزارش روابط عمومی شهرداری جهرم، در جلسه هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری با حضور برخی از مسئولین شهرستانی و استانی در‌ محل شهرداری جهرم برگزار گردید.

🔸مهندس بهمنی در این جلسه با اهمیت خواندن اهداف ستاد بازآفرینی شهری در راستای ارتقا کیفیت زندگی و افزایش زیست پذیری گفت:

🔹ارتقای انسجام اجتماعی ساکنان محله‌ها، ارتقای هویت و حس تعلق‌ مکانی و حفاظت از ارزش‌ها، ارتقا تاب‌آوری شهری و تجهیز و مقاوم سازی محلات مختلف شهر در مواجهه با سوانح و همچنین کاهش فقر شهری با رویکرد توانمندسازی شهروندان در هر محله از اهداف ستاد می‌باشد.

🔸بافت‌های ناکارآمد شهری و مسائل و مشکلات مبتلا با آن‌ها، طی چند دهه‌ی اخیر، به عنوان یکی از جدی‌ترین چالش‌های نظام برنامه‌ریزی و مدیریت شهر جهرم مطرح می‌باشد.

🔹اولویت ساخت و نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در شهر جهرم در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و در این راستا با مصوبه شورای اسلامی شهر جهرم جهت صدور پروانه ساختمانی تخفیف ۱۰۰ درصدی در بافت‌های فرسوده برای شهروندان لحاظ می‌شود.

✔️گفتنی‌ست روز یکشنبه چهارم دی‌ماه سمیناری با حضور مسئولین و کارشناسان کشوری، استانی و شهرستانی در‌محل سالن اجتماعات شهدای شهرداری جهرم با محوریت بازآفرینی شهری برگزار خواهد شد که از صاحب‌نظران جهت شرکت در این سمینار دعوت بعمل می‌آید.