Skip to content

آیین افتتاح مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری جهرم و رونمایی از خودرو مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی

نگاشته شده در تاریخ 21/02/1402
ساعت 09:07

به گزارش روابط عمومی شهرداری جهرم، آیین افتتاح مرکز مدیریت و کنترل ترافیک و رونمایی از سامانه متحرک ثبت تخلفات رانندگی با حضور دکتر سلیمی رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، دکتر رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مهندس بهمنی سرپرست شهرداری جهرم، اعضای شورای اسلامی شهر جهرم، مهندس شعبانی فرماندار ویژه شهرستان و سرهنگ حق پرست رئیس پلیس راهور در محل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری جهرم برگزار گردید.

این مرکز که زیرساختی مهم در حوزه حمل و نقل و ترافیک محسوب میشود، با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری جهرم راه اندازی شده است.

مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری جهرم مجهز به سامانه های نظارت و پایش تصویری می باشد که تأثیر مهمی در ارتقا فرهنگ ترافیک، ایمنی ترافیک و امنیت شهروندان دارد و در آینده قابلیت گسترش و نصب سامانه های جدید را خواهد داشت.

از جمله این سامانه ها می توان به سامانه کنترل هوشمند و متمرکز چراغ های راهنمایی، سامانه ثبت تخلفات ساکن و توقف های غیرمجاز، سامانه متحرک ثبت تخلفات رانندگی، سامانه کشف خودروهای تحت تعقیب، سامانه کنترل سرعت لحظه ای و متوسط، سیستم مدیریت پارکینگهای متمرکز و حاشیهای، سامانه مدیریت و اطلاع رسانی وضعیت ترافیکی معابر، سامانه هوشمند مدیریت ناوگان حمل و نقل همگانی و… اشاره کرد.

تاکنون در برخی تقاطعهای سطح شهر دوربین های ترافیکی نصب گردیده که به زودی این تعداد افزایش می یابد و سامانه ثبت تخلفات ساکن به ویژه در نقاط مرکزی و پرترافیک شهر فعال خواهد شد.

در حاشیه این مراسم از خودروی مجهز به سامانه ثبت تخلفات شهر جهرم نیز رونمایی شد. این خودرو که با اعتباری بالغ بر ۶میلیارد ریال توسط شهرداری جهرم تجهیز شده است، در اختیار پلیس راهور شهرستان قرار گرفته و تأثیر به سزایی در کاهش توقف های غیرمجاز در حاشیه معابر خواهد داشت.

گالری تصاویر: