Skip to content

تعامل معاونت فرهنگی شهرداری جهرم با مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی

نگاشته شده در تاریخ 10/08/1402
ساعت 14:04
در دسته (های) اخبار

تعامل معاونت فرهنگی شهرداری جهرم با مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی
به گزارش روابط عمومی شهرداری جهرم در دیدار معاون فرهنگی شهرداری جهرم با مدیرعامل مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در مشهد مقدس، بر تعامل و همکاری در راستای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های فرهنگی در شهرستان جهرم تاکید شد.
عبدالرضا رحمانیان، معاون فرهنگی شهرداری جهرم در دیدار با حکیمی مدیر عامل مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی شهر جهرم گفت: تقدیم بیش از 1200 شهید در دوران دفاع مقدس از افتخارات شهرستان دارالمومنین جهرم است.
وی همچنین وجود مرقد مطهر امامزاده فضل بن موسی بن جعفر علیه السلام برادر تنی امام مهربانی ها در این شهر را ملجأ و پناهی برای مردم این دیار دانست و اظهار کرد: همچنین مدفن حضرت آیت الله سید عبدالحسین نجفی لاری از علمای مبارز که مدعی تشکیل حکومت اسلامی در جنوب کشور بوده و سالها با حکومت انگلستان به مبارزه پرداختند، به این شهر غنای معنوی بخشیده است.
‌رحمانیان از برگزاری هفت دوره همایش فضل بن آفتاب در راستای بزرگداشت امامزاده فضل بن موسی بن جعفر علیه السلام تاکنون در جهرم اشاره کرد که با حضور هنرمندان و عاشقان این حضرت و با همکاری شهرداری برپا شده که امیدواریم در دوره جدید با همکاری مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش باشیم.
‌وی همچنین در زمینه نیاز کتابخانه های شهر به کتاب های فاخر هنری خواستار حمایت این مرکز در خصوص تجهیز این کتابخانه ها شد.
‌حکیمی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی موجود در شهر جهرم از جمله آیت الله سید عبدالحسین نجفی لاری و شهید فرد اسدی از شهدای انقلاب از بررسی ساخت سریال تلویزیونی و یا مستندهایی در خصوص این شخصیت ها ی تاریخی و ماندگار در این مرکز خبر داد.

‌مدیر عامل این مرکز همچنین قول مساعد داد که با توجه به ظرفیت های فراوان موجود در شهر جهرم من بعد همکاری های نزدیک تری را با معاونت فرهنگی شهرداری به خصوص در زمینه برپایی همایش فضل بن آفتاب و تجهیز کتابخانه ها و تولیدات فرهنگی داشته باشند تا موجبات توسعه فرهنگ علوی بیش از پیش فراهم گردد.