Skip to content

برگزاری همایش مرجعیت شیعه ؛ حکمرانی و تمدن اسلامی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

نگاشته شده در تاریخ 29/08/1402
ساعت 08:10
در دسته (های) اخبار

در صدمین سال رحلت آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری، همایش بزرگ مرجعیت شیعه؛ حکمرانی و تمدن اسلامی که به واکاوی اندیشه های ایشان می پردازد ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه جهرم برگزار خواهد شد.

✅ به گزارش روابط عمومی شهرداری جهرم به نقل از جهرم ندا، در جلسه ای که با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و تعدادی از مسئولین استانی از جمله مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نمایندگانی از شهرستانهای جهرم و لار و تنی چند از نوادگان مرجع تقلید عالیقدر آیت الله العظمی نجفی لاری در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، حاضرین در خصوص برگزاری همایشی با شکوه و لزوم تببین اندیشه های آن مبارز نستوه و فقیه عالیقدر سخنانی بیان نمودند‌.

🔹در این جلسه آیت الله دژکام،نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته برای برگزاری این مراسم بیان داشت: در خصوص آیت الله العظمی نجفی لاری می توان از زوایای مختلف بحث و گفتگو کرد و لذا این سید عارف و فقیه بایستی به عنوان یک چهره تاثیرگذار مورد توجه تمامی حوزویان و دانشگاهیان باشد.

🔹نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: یکی از کارهای مهم آیت الله العظمی نجفی لاری،نمایش اتحاد دولت و ملت است و این مهم در حالی که دشمنان تلاش می کنند میان مردم و حاکمیت و نظام جدایی افکنند مورد توجه قرار گیرد.

🔹آیت الله دژکام در ادامه با توجه به تجربه خویش در برگزاری ۶ دوره اخلاق پزشکی بیان داشت: فرموده اند مَآ كَانَ لِلّهِ یَنْمُوُ، یعنی هر آنچه برای خداست رشد می کند، قصد ما نیز برافراشتن علم اسلام و معنویت است و لذا همگی عزیزان با صمیمیت و همدلی و تقسیم کار اسباب انتقال الگوی این شخصیت عظیم الشان را به خصوص به نسل جوان فراهم نمایند.

🔸در این جلسه حجت الاسلام عباس‌زاده،رئیس دانشگاه جهرم با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده جهت برگزاری همایش بزرگ مرجعیت شیعه؛حکمرانی و تمدن اسلامی و با قدردانی از حمایت های آیت الله دژکام و حجت الاسلام والمسلمین مدبر اظهار داشت: شروع کار این همایش از مسجد امام خمینی (ره) جهرم آغاز شد و اما برگزاری با شکوه آن با هم‌افزایی و همکاری همگی عزیزان میسر خواهد شد.

🔸وی راه اندازی سایت اینترنتی همایش ،ثبت همایش در پایگاه اسناد جهان اسلام(isc) ، پیگیری تهیه آثار آیت الله العظمی نجفی لاری و تبدیل آن به pdf و برگزاری جلسات مختلف را از جمله فعالیت های انجام شده در جهت برگزاری همایش مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی عنوان کرد.

🔸ثبت یک روز در تقویم به نام آیت الله العظمی نجفی لاری و لزوم همفکری و هم افزایی مسئولین در شهرهای مختلف از جمله شيراز،جهرم و لار و هماهنگی جهت برگزاری مراسمی نیز در این شهرها از مواردی بود که حاضرین در خصوص آن نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند.

🔹در پایان این جلسه نیز از پوستر فراخوان مقالات با موضوع واکاوی اندیشه های عالم مجاهد سید عبدالحسین نجفی لاری رونمایی گردید.

🔻اخبار خدماتی، اجرایی، فرهنگی درحوزه (روابط عمومی ) شهرداری جهرم را در صفحات و پیام‌رسان‌های زیر دنبال کنید.
سایت 👇
www.jahrom.ir
ایتا👇
https://eitaa.com/shahrdarijahrom
سروش 👇
splus.ir/shahrdarijahrom
اینستاگرام👇
http://www.instagram.com/jahrommunicipality
واتس اپ👇
https://chat.whatsapp.com/Dpab3KDQ9Tb63wzjCQBoUN