Skip to content

کاشت گیاهان برهان گلی در معابر سطح شهر

نگاشته شده در تاریخ 01/02/1403
ساعت 08:13
در دسته (های) اخبار

💠 کاشت گیاهان برهان گلی در معابر سطح شهر جهرم و دلایل کاشت آن در شرایط آب و هوای گرمسیری

🔹به گزارش روابط عمومی شهرداری جهرم، برهان گلی یکی از گونه های برهان و گیاهی گرمسیری است، درختچه ای زیبا با تاج کروی و با گل های زرد و به عنوان گیاه زینتی و همچنین به منظور ایجاد سایه در پارک ها و فضاهای سبز کاشته می شود. در شرایط ایده آل، قد آن به پنج متر نیز می رسد.

🔹آب و هوای جنوب کشور به گونه ای است که امکان کاشت و پرورش دادن بسیاری از گل های زینتی در فضای آزاد وجود ندارد. از سوی دیگر، برای مقابله با گرمای حاکم بر این منطقه و همچنین آلودگی های مختلف از جمله گرد و غباری که در آن وجود دارد، نیاز به کاشت گیاه می باشد.

🔹از این رو، کارشناسان امر در صدد شناسایی و تولید گیاهان سازگار با این شرایط اقلیمی بر آمده اند. از جمله این گیاهان، درختچه برهان گلی می باشد. این گیاه مقاومت کافی در برابر گرمای جنوب را دارد و همچنین با تولید اکسیژن و ایجاد سایه می تواند در تصفیه و تعدیل سازی هوا نقش مؤثری داشته باشد.

🔹همچنین برهان گلی ظاهری بسیار زیبا دارد و حدود ۷ ماه از سال دارای گل های زرد رنگ می باشد. شایان ذکر است، گیاه برهان گلی، خود، موجب تقویت خاک اطرافش می شود و همچنین ریشه های آن از فرسایش خاک جلوگیری می نماید.

🔹طریقه آبياري: گیاه برهان گلی در برابر کم آبی از خود مقاومت نشان می دهد. اما آبیاری آن در فواصل زمانی منظم موجب رشد بهتر گیاه و گلدهی آن می شود. نهال برهان گلی در سنین پایین به آبیاری بیشتری نیاز دارد. در تابستان به محض اینکه مشاهده کردید خاک آن خشک شده است اقدام به آبیاری نمایید. اما در زمستان، خشکی را ترجیح می دهد.

🔹طریقه تكثير: با کاشت بذرها و در برخی شرایط قلمه می توانید نهال برهان گلی زیبا پرورش دهید.قابل ذکر است سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در دوسال اخیر با توجه به تغییر اقلیم و خشک شدن اکثر چاههای تامین آب موجود در فضای سبز وشرایط آب و هوایی گرمسیری اقدام به تغییر الگوی کاشت نموده که درخت گلدار برهان گلی نیز یکی از آنها بوده و در برخی از خیابان ها و پارکهای سطح شهر کاشته شده است.

📌سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري


🔻اخبار خدماتی، اجرایی، فرهنگی درحوزه (روابط عمومی ) شهرداری جهرم را در صفحات و پیام‌رسان‌های زیر دنبال کنید.
سایت 👇
www.jahrom.ir
ایتا👇
https://eitaa.com/shahrdarijahrom
سروش 👇
splus.ir/shahrdarijahrom
اینستاگرام👇
http://www.instagram.com/jahrommunicipality